کد مطلب: 204810
۲۸ خرداد جشن سياسي ملت ايران؛
انتخابات، ميدان عرضه افکار و توانمندي‌هاست نه تخريب و فريب کاري/ انتخاب اصلح، يک اصل ولايي و شرعي است
تاریخ انتشار : 1400/02/04 09:37:36
نمایش : 881
نمايندگان مجلس خبرگان رهبري با تأکيد بر اينکه انتخاب اصلح، اصل ولايي و شرعي است، گفتند: داوطلبان ميدان رقابت انتخاباتي را ميدان عرضه افکار و توانمندي‌ها، قرار دهند نه ميدان تخريب ديگران و فريب‌کاري در اخذ رأي مردم.

به گزارش هفت چشمه؛ به  نقل از راه آرمان؛ انتخابات از جمله مهمترين عرصه هاي حضور مردم در صحنه تصميم گيري در نظام مردم سالارديني به شمار مي رود.  55 روز تا انتخابات سيزدهمين دوره رياست جمهوري و ششمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا باقي مانده است.

آنچه که مسلم است؛ مردم به مانند هميشه بايد حضور حداکثري در انتخابات پيش رو داشته باشند؛ چرا که اين حضور به معناي تقويت نظام جمهوري اسلامي و آرمان هاي کشور است. بايد به اين مهم توجه داشته باشيم که ان انتخابات به مانند ساير انتخاباتي که پشت سر گذاشته ايم داراي اهميت بسيار در سطوح ملي و بين المللي است؛ چرا که با انتخاب صحيح سياست داخلي و خارجي کشورمان را انتخاب مي کنيم.

رهبر فرزانه انقلاب در سخناني در سالروز قيام مردم تبريز در سال گذشته فرمودند" علاج دردهاي مزمن کشور در انتخابات پر شور و حضور عمومي مردم و انتخاب اصلح و مناسب در انتخابات رياست جمهوري است."

معظم له در سخنراني نوروزي نيز به هشت شاخص انتخاب درست اشاره کردند و فرمودند"ملّت عزيزمان انتخابات را نماد وحدت ملّي قرار بدهند، نماد دودستگي و نماد تفرقه قرار ندهند، نماد دوقطبي‌گري قرار ندهند؛ اين تقسيم‌هاي غلط «چپ» و «راست» و امثال اينها را کنار بگذارند. آنچه مهم است آينده‌‌ي کشور است، آنچه مهم است آينده‌‌ي نسل ما است، آنچه مهم است نظام باعزّت اسلامي در کشور است؛ اينها مهم است، اينها را بايستي در نظر بگيرند و به معناي واقعي کلمه در کنار هم باشند. البتّه سليقه‌‌ها مختلف است؛ اختلاف سليقه هست، اختلاف بينش سياسي هست، اختلاف قوميّتها هست، اختلاف مذاهب هست؛ اينها هيچ اشکالي ندارد؛ هم قبلاً بوده، هم حالا هست، هم بعد‌ها خواهد بود؛ اينها اشکالي ندارد [لکن] اينها بايد وحدت ملّي را به هم نزند، يعني آحاد ملّت را در مقابل هم قرار ندهد، کشور را دوقطبي نکند".

انتخابات جشن سياسي ملت است

آيت الله سيد احمد خاتمي در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکيد بر اينکه اصل انتخابات جشن سياسي ملت است، گفت: ملتي که قرن ها به حساب نمي آمدند و با پيروزي انقلاب اسلامي به حساب آمدند، سرنوشت آنها به خودشان سپرده شد.

نماينده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: تاکنون مردم در چهل انتخابات حاضر شده و  سرنوشت خود را رقم زده اند؛ انتخابات رياست جمهوري، مجلس شوراي اسلامي، مجلس خبرگان رهبري، شوراهاي اسلامي شهر و روستا که هر کدام از اين انتخابات گاهي دو مرحله داشته است.

وي افزود: بنابراين اين جشن سياسي است و جاي شکر و سپاس از خداوند دارد؛ حضور باشکوه در انتخابات و آمدن پاي صندوق هاي رأي، اين حضور نماد عملي شکر از خداوند است و بنابراين کساني که مي دمند بر آنکه مردم در انتخابات حاضر نشوند، نغمه آنها نغمه شيطاني است.

اين مقام مسئول با بيان اينکه نغمه رحماني دعوت به حضور در انتخابات و پاي صندوق هاي رأي است، تصريح کرد: دومين جلوه شکر از خداوند متعال، انتخاب اصلح است، اصلح همان است که امام راحل عظيم الشان و مقام معظم رهبري فرموده اند؛ فردي باشد که دلداده اسلام، قرآن، مکتب اهل بيت عليه السلام باشد؛ چرا که ما مديون دين و اسلام هستيم.

آيت الله خاتمي بيان کرد: به تعبير امام راحل تمام مقصد ما، مکتب ما است و بنابراين در بين کانديدا بايد به فردي رأي دهيم که دلداه دين و ارزش هاي الهي باشد، ولايت فقيه را از صميم جان باور، روحيه استکبار ستيزي و ضد فساد داشته و طرفدار عدالت باشد.

نماينده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به مطلب فوق عنوان کرد: امام راحل و مقام معظم رهبري در اين عرصه مطالب فراواني را بيان کرده اند و آن مطالب را بايد فرا گرفت و بايد ديد که با کدام يک از کانديدا تطبيق مي کند و بر همان اساس رأي داد؛ چرا که انتخاب اصلح، اصل ولايي و شرعي است.

ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات خرداد ماه

آيت الله محمد علي موحدي کرماني در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکيد بر حضور گسترده مردم در انتخابات خرداد ماه گفت: اين حضور نشان مي دهد که مردم همراه با نظام هستند و پشتوانه نظام نيز از نظر قوت و قدرت، مردم هستند و زماني که مردم به صورت گسترده نشان دهند که پشتيبان نظام هستند، خود به خود اين نظام اسلامي، يک نظام مقتدر مي شود.

نماينده مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: با اقتدار چنين نظامي، دشمن ديگر جرأت و طمع نمي کند که به اين نظام ضربه بزند؛ چرا که همه مردم با نظام هستند.

وي با اشاره به اينکه مقام معظم رهبري نيز بر حضور گسترده مردم در انتخابات تأکيد دارند، تصريح کرد: مردم گلايه از مسئولان را در زمان انتخابات کنار بگذارند و با حضور گسترده خود نظام را تقويت کنند.

رئيس جامعه روحانيت مبارز عنوان کرد: فردي را که به عنوان رئيس جمهور مي خواهيم انتخاب کنيم بايد داراي تخصص و تدين باشد؛ تخصص به اين معنا که بتواند از عهده اداره کشور برآيد، نحوه مقابله با دشمن را بشناسد و اين مسئله بسيار مهم است؛ فردي که رئيس جمهور کشور مي شود، مشکلاتي بسياري متوجه اين فرد است و او بايد بداند که چگونه مشکلات را حل کند.

آيت الله موحدي کرماني اظهار کرد: فرد مورد انتخاب در کنار تخصص، تدين نيز بايد داشته باشد؛ به اين معنا که در فکر منافع خود، افراد، دوستان و آشنايان خود نباشد و اين مقوله نيز بسيار مهم است؛ چرا که به مدت چهار سال کشور به دست کسي است که بايد عزت و اقتدار نظام و کشور را حفظ کند و در مقابل دشمنان و آمريکا ذليل و مرعوب نشود.

نماينده مجلس خبرگان رهبري بيان کرد: برخي از مردم که در نقاط دور دست هستند شايد اطلاعاتي در زمينه سياست و انتخاب فرد داراي تخصص و تدين نداشته باشد؛ بنابراين اين افراد به فرد مورد اعتماد و يا روحاني روستا و محل زندگي خود مراجعه کنند و نظر او را در مورد انتخاب فرد مناسب براي انتخابات جويا شوند.

ميدان انتخابات، ميدان عرضه افکار و توانمندي ها نه تخريب و فريب کاري

حجت الاسلام و المسلمين امان الله عليمرادي در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اينکه انتخابات در اسلام مصداق آيه 48 سوره مائده فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ است، گفت: در نظام اسلامي انتخابات براي تولي امري از امور کشور اسلامي يک مسابقه ملي در خير و رحمت است.

نماينده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: شايسته است همه‌ کساني که توان رياست‌ جمهوري و عهده‌داري مسئوليت قوه اجرائي کشور را دارند، مشکلات را مي‌شناسند، راه حل دارند، توان حل و گره‌گشايي دارند، در اين مسابقه شرکت کنند و توان فکري و اجرايي و مديريتي خود را در معرض انتخاب ملت بگذارند.

وي اظهار کرد: جوانان با فکر نو، توان بالا، انگيزه‌ي الهي براي خدمت به مردم و اسلام براي سرفرازي اولياي اسلام در ميدان انتخاب شدن قرار گيرند و مجراي خير خداوند به خلق خدا شوند، که امام سجّاد عليه السلام از خدا همين را مي‌خواهد " وَأَجْرِ لِلنَّاسِ عَلَى يَدَيَّ الْخَيْرَ" خدايا خير خود را براي مردم به دست من جاري کن.

حجت الاسلام و المسلمين عليمرادي بيان کرد: شوراي محترم نگهبان طبق قانون همانطور که مراقب است اشخاص ناصالح نيايند، مراقب است افراد صالح در صحنه انتخاب شدن قرار گيرند.

اين مقام مسئول با بيان اينکه داوطلبان ميدان رقابت انتخاباتي را ميدان عرضه افکار و توانمندي‌ها، قرار دهند نه ميدان تخريب ديگران و فريب‌کاري در اخذ رأي مردم، ابراز کرد: همه‌ دست‌اندرکاران انتخابات از جمله رسانه ملي کمک کنند اين مسابقه مبارک در نهايت سلامت و خلوص، بدور از هر گونه اخلاق و رفتار شيطاني برگزار شود.

نماينده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبري ضمن تأکيد بر حضور مردم در عرصه انتخابات تصريح کرد: ملت ايران اين فرصت، اين امکان ملّي، اين ظرفيّت بسيار بزرگ براي پيشرفت کشور را از دست نمي‌دهند.

وي افزود:  انتخابات، نشانگر شور انقلابي مردم، اقتدار ملي و حمايت مردمي نظام است و موجب امنيّت کشور و پس زدنِ دشمنان و ياس آنان و کم شدن طمع آنان از کشور مي شود.

حجت الاسلام و المسلمين عليمرداي تأکيد کرد: مردم فهيم ايران بر خلاف نقشه‌هاي شياطين عمل مي‌کنند؛ دشمنان شيطنت ميکنند، ميگويند آزادي نيست، دخالتِ فلان است، مهندسي است. اين، کار دشمن است و مي‌خواهد مردم را از حضور در انتخابات مأيوس و دلسرد کند؛ بله از دشمن جز اين انتظار نيست.

اين مقام مسئول ادامه داد: شايسته است اين شرکت پُرشور مردم  با يک انتخاب درست همراه بشود و به عنايت الهي به دست مردم، فردي با مديريت و کفايت بالا، با ايمان قوي، به خدا و اسلام و انقلاب؛ آدم بي ايمان ممکن است کشور و منافع کشور را بفروشد، انتخاب شود.

وي عنوان کرد: فرد اصلح در انتخابات بايد عدالت خواه و فسادستيز باشد با عملکرد انقلابي و جهادي و مرد ميدان فداکاري و بتواند از تنگناها و مضيقه‌ها فرصت بسازد؛ به توانمندي‌هاي داخلي معتقد، به جوانان معتقد، جوانها را به عنوان حرکت عمومي کشور بشناسد و به آنها اعتماد کند.

نماينده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبري در پايان خاطر نشان کرد: کانديدا  اصلح بايد مردمي و مأيوس از دشمنان و چشمش به عنايت خدا روشن و اميدوار به وعده‌هاي او و به آينده خوش‌بين باشد.

انتهاي پيام/

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg